Irytujące błędy w Netflixie

Netflix
Nie można zaprzeczyć, że przesyłanie strumieniowe wideo sprawiło, że domowa rozrywka stała się o wiele wygodniejsza niż kiedyś. Czasy, kiedy widzowie byli zobowiązani do nadawania harmonogramów i fizycznych nośników, już dawno minęły. Teraz konsumenci mogą oglądać, co chcą, kiedy tylko chcą, pod warunkiem, że jedna z coraz większej liczby usług przesyłania strumieniowego treści zablokowała umowę licencyjną.

Wszystko to powiedziawszy, pomimo wszystkiego, co dał nam Netflix (bezpośrednio lub poprzez adopcję konkurencji), najpopularniejsza na świecie usługa przesyłania strumieniowego nie jest idealna. Niektórych problemów , takich jak udostępnianie kont i dostępność treści, nie da się rozwiązać na poziomie konsumenckim, ale inne typowe problemy Netflixa są. Netflix, podobnie jak większość interfejsów użytkownika, został zaprojektowany tak, aby był przyjemny dla jak największej liczby konsumentów. Kompromisy, które sprawiają, że jest całkiem dobry dla każdego, sprawiają, że jest mniej dobry dla wszystkich. Na szczęście wiele typowych problemów, które napotykasz podczas upijania się, można rozwiązać za pomocą kilku kliknięć. Netflix nie jest doskonały, ale może stać się jeszcze lepszy dzięki kilku prostym zmianom.

Usuń treści z opcji Kontynuuj oglądanie

Strona główna Netflix jest dynamiczna i dostosowana do każdego użytkownika . Podczas gdy niektóre rekomendacje są dostępne dla wszystkich, na przykład lista najpopularniejszych tytułów, inne są dostosowane do Twoich upodobań. Jednym ze sposobów, w jaki Netflix zastanawia się, co polecić, jest śledzenie tego, co do tej pory oglądałeś. Zamiast zapamiętywać, co oglądałeś i szukać tego za każdym razem, sekcja „oglądaj dalej” na ekranie głównym przechowuje wszystko w jednym centralnym miejscu.

Oczywiście z czasem może ulec zanieczyszczeniu. Możesz rozpocząć program i zdać sobie sprawę, że nie łączysz się i porzucić go. Możesz także mieszkać z innymi osobami, które oglądają rzeczy w twoich profilach i psują twoją listę. W końcu program, który naprawdę chcesz, może zostać pogrzebany pod górą przeciętnych mediów. Na szczęście możesz dość łatwo wyczyścić listę do obejrzenia.

Na komputerze możesz usunąć tytuł, najeżdżając na niego kursorem i klikając „usuń z wiersza”. Na telewizorze Smart TV musisz przejść do strony szczegółów programu i stamtąd ją usunąć. Na telefonie komórkowym możesz usunąć tytuły, klikając trzy kropki i wybierając „usuń z wiersza”. Jeśli napotkasz problemy, upewnij się, że masz najnowszą wersję aplikacji Netflix lub możesz usunąć tytuły ręcznie, logując się na swoje konto za pomocą przeglądarki internetowej.

Netflix

Automatyczne odtwarzanie zwiastuna

Jedną z najbardziej irytujących części sesji upijania się jest zastanawianie się, co obejrzeć. W świecie tak wielu wyborów (Netflix ma tysiące filmów i programów telewizyjnych, w tym ponad tysiąc oryginalnych produkcji), paraliż wyboru jest prawie nieunikniony. Dlatego tak wielu z nas spędza tak dużo czasu na szukaniu właściwej rzeczy, zanim zacznie oglądać.

Wyszukiwanie może szybko stać się irytujące dzięki sposobowi, w jaki Netflix automatycznie odtwarza zwiastuny za każdym razem, gdy zatrzymasz się na dłużej niż sekundę. Może być trudno myśleć, gdy reklama uruchamia się co kilka sekund, a jedynym sposobem na jej zatrzymanie jest przewijanie dalej. Tylko że to nie jedyny sposób, żeby to powstrzymać.

Na urządzeniu mobilnym otwórz aplikację Netflix, wybierz przycisk profilu i kliknij Zarządzaj profilami. Kliknij profil, z którym chcesz pracować, i poszukaj przełączników autoodtwarzania u dołu ekranu. Na koniec dezaktywuj przełącznik obok Podglądów autoodtwarzania i wybierz Gotowe. Z telewizora, komputera lub innego urządzenia musisz przejść do swojego konta w przeglądarce, przejść do sekcji Kontrola rodzicielska i znaleźć Ustawienia odtwarzania. Stamtąd możesz dezaktywować podgląd autoodtwarzania. Może być konieczne wylogowanie się i ponowne zalogowanie oraz odświeżenie lub aktualizacja aplikacji, aby zmiany zaczęły obowiązywać.

Automatyczne odtwarzanie następnego odcinka

Podobnie jak większość firm, Netflix zawsze stara się maksymalizować swoje przychody przy jednoczesnej minimalizacji kosztów. W praktyce maksymalizacja przychodów oznacza utrzymanie klientów i zdobywanie nowych, co jest realizowane, przynajmniej częściowo, przez user experience. Minimalizacja kosztów oznacza płacenie za dostarczanie treści tylko wtedy, gdy użytkownik faktycznie coś ogląda. Pozostawienie uruchomionego Netflixa podczas snu kosztuje ich pieniądze i tak naprawdę nie przynosi korzyści, poza tym, że jest najdroższą lampką nocną na świecie.

Aby zrównoważyć wrażenia użytkowników ze środkami oszczędnościowymi, Netflix automatycznie odtwarza następny odcinek programu po zakończeniu bieżącego, przynajmniej na chwilę. Po kilku odcinkach Netflix sprawdza kondycję i pyta, czy nadal oglądasz. To sposób, aby upewnić się, że nadal jesteś zaręczony, zanim rozpocznie się następny program. Ten związek działa przez większość czasu, ale czasami możesz chcieć tylko jednego odcinka lub możesz chcieć, aby był odtwarzany aż do wybuchu słońca.

Aby wyłączyć autoodtwarzanie, wybierz Menu obok swojego profilu i wybierz Zarządzaj profilami. Znajdź elementy sterujące automatycznego odtwarzania i odznacz pole Automatycznie odtwarzaj następny odcinek. Możesz także zaktualizować te same ustawienia , aby odcinki z określonego programu były odtwarzane w sposób ciągły bez przerw. Oglądanie telewizji może nie być najzdrowszą rzeczą, ale jeśli masz zamiar to zrobić, powinieneś być w stanie naprawdę to zrobić.
Netflix

Ciągłe buforowanie

Buforowanie nie jest tak dużym problemem jak kiedyś, ale nadal może rzucić kluczem w tryby chłodnej nocy Netflix. Nie ma nic gorszego niż naprawdę zaangażować się w historię, która zatrzymuje się w najważniejszym momencie, a potem zdumiewająco dostarcza kilka sekund na raz.

Jeśli okaże się, że Netflix buforuje nietypową ilość, pierwszą rzeczą, którą chcesz sprawdzić, jest twoje domowe połączenie internetowe. Netflix (aplikacja lub firma) niewiele może zrobić, jeśli Twoja sieć nie działa. Jeśli nie ma Cię w domu, być może serwis Netflix jest zablokowany w sieci publicznej lub prywatnej, z której korzystasz. Pod warunkiem, że Twoja sieć działa płynnie, a inne urządzenia w Twojej okolicy nie mają problemów, prawdopodobnie istnieje proste rozwiązanie.

Najlepszym i najłatwiejszym rozwiązaniem jest po prostu zamknięcie serwisu Netflix i ponowne jego otwarcie. Jeśli to nie zadziała, możesz spróbować ponownie uruchomić telefon, komputer lub telewizor. Na koniec zresetuj router, jeśli żadne z poprzednich rozwiązań nie działa. Jeśli buforowanie nie ulegnie poprawie, prawdopodobnie wystąpił problem z połączeniem i konieczne będzie skontaktowanie się z usługodawcą.

Zawartość nie zostanie pobrana

Możesz także uniknąć buforowania, pobierając z wyprzedzeniem swoje ulubione filmy i programy telewizyjne. W ten sposób Twoje urządzenie nie musi polegać na połączeniu sieciowym podczas oglądania. Całe ciężkie podnoszenie zostało wykonane przed czasem. Może się jednak okazać, że czasami określony fragment multimediów może nie zostać pobrany i może nie być od razu jasne, dlaczego.

Należy pamiętać, że nie można pobrać wszystkiego z serwisu Netflix. Jeśli okaże się, że niektóre multimedia można pobrać, a innych nie, może to oznaczać, że opcja pobierania po prostu nie jest dostępna dla tego konkretnego tytułu z powodu ograniczeń w umowach licencyjnych.

Ponadto istnieje kilka typowych scenariuszy, które uniemożliwiają pobieranie. Opcja pobierania treści do przeglądania w trybie offline nie jest dostępna w abonamencie Netflix z reklamami. Jeśli to jest to, z czym pracujesz, będziesz musiał dokonać aktualizacji przed pobraniem. Jeśli oglądasz na komputerze, pobieranie jest obsługiwane tylko w systemie Windows 10 lub 11 i musisz używać aplikacji Netflix ze sklepu Microsoft Store. Pobieranie nie jest obecnie obsługiwane na komputerze Mac ani w przeglądarkach internetowych. Upewnij się, że pracujesz z obsługiwanym systemem operacyjnym i obsługiwaną wersją aplikacji Netflix, uruchom ponownie urządzenie i spróbuj ponownie.

Wideo zawiesza się, ale dźwięk jest odtwarzany

Od czasu do czasu zauważysz, że oglądany film zacina się na jednej klatce, podczas gdy dźwięk jest kontynuowany w tle. Jeśli nie chciałeś obejrzeć zaimprowizowanego komiksu audio, prawdopodobnie chcesz odzyskać swoje ruchome obrazy. Kto mógłby cię winić?

Według Netflix ten dziwny mały problem sugeruje, że na twoim urządzeniu zostały błędnie zapisane pewne informacje, które należy usunąć. Zasadniczo pozwoliłeś, aby korytarze były zagracone, a wideo nie może przedostać się przez przeszkody, a dźwięk pozostawia go w tyle. Proces ten różni się w zależności od urządzenia, ale wszystkie robią to samo. Celem jest wymuszenie resetu w celu zamiatania figuratywnych podłóg i umożliwienia swobodnego przemieszczania się treści.

W przypadku niektórych urządzeń wystarczy proste włączenie zasilania, aby usunąć rury z nieuczciwych informacji. W przypadku innych będziesz musiał usunąć aplikację i zainstalować ją ponownie. Możesz znaleźć instrukcje dla swojego urządzenia w Centrum pomocy Netflix i błyskawicznie przywrócić transmisję.

Zniekształcony lub słaba jakość wideo

Nigdy nie wiesz, co masz, dopóki tego nie stracisz. Podczas gdy zdecydowana większość sesji przesyłania strumieniowego przebiega bez żadnych problemów, nie wszystkie z nich tak robią. Jeśli nacisnąłeś przycisk odtwarzania i zobaczyłeś zaszyfrowany, statyczny lub niskiej rozdzielczości obraz, Twój zegarek może wydawać się zrujnowany, zanim się zacznie.

Istnieje wiele potencjalnych przyczyn słabej lub zakłóconej jakości obrazu, ale większość z nich można łatwo rozwiązać. Pierwszą rzeczą do zrobienia jest po prostu czekać. Jest to jeden z rzadkich problemów życiowych, który można właściwie naprawić, ignorując go, dopóki nie zniknie. Dzieje się tak dlatego, że czasami, jeśli Netflix jest obciążony zasobami, zacznie odtwarzać program z niższą jakością wideo, tylko po to, aby potoczyć piłkę, a następnie podbije go do pełnej jakości, gdy będzie w pełni uruchomiony. Jeśli czekanie nie rozwiąże problemu, będziesz musiał rozwiązać problem. Po raz kolejny kroki będą się różnić w zależności od sposobu uzyskiwania dostępu do usługi, ale w większości sprowadzają się do tego samego. Upewnij się, że połączenie jest stabilne i uruchom ponownie urządzenie — i router — jeśli to konieczne.

Błędy 1011 i 1012

Błędy te są na tyle powszechne, że zasłużyły na osobne wpisy w Centrum pomocy Netflix i są szeptane w korytarzach kręgów zajmujących się rozwiązywaniem problemów Netflix. Są to błędy, które prawdopodobnie napotkasz, jeśli dużo oglądasz Netflix na urządzeniu mobilnym, na telefonie lub tablecie. Oba błędy są zwykle spowodowane problemem z siecią, który uniemożliwia aplikacji dostęp do usługi Netflix. Jest to odpowiednik otwarcia drzwi wejściowych i stwierdzenia, że ​​schody zostały usunięte. Wszystko, co możesz zrobić, to stać tam i patrzeć w miejsce, w którym powinieneś iść. Obu błędom towarzyszy również automatyczny komunikat „Wystąpił problem z połączeniem z serwisem Netflix. Spróbuj ponownie później”. Niezbyt pomocne, niestety.

Na szczęście, niezależnie od tego, czy wystąpił błąd 1011, czy 1012 , kroki, aby je rozwiązać, są takie same. Co ważne, niekoniecznie musisz wykonać wszystkie te kroki. Jeśli problem zostanie rozwiązany w dowolnym momencie rozwiązywania problemów, wrzuć trochę kukurydzy i wróć do oglądania. Pierwszą rzeczą jest sprawdzenie połączenia. Jeśli jest słaba, masz odpowiedź. Jeśli połączenie jest dobre, wykonaj kolejno następujące czynności: zresetuj aplikację, ponownie uruchom urządzenie mobilne, usuń i ponownie zainstaluj serwis Netflix oraz zresetuj router. Mamy nadzieję, że do tego momentu rozwiązałeś problem, ale jeśli nadal nie możesz tego zrobić, Netflix prosi o skontaktowanie się z firmą .

Netflix nie odtwarza w jakości HD

Rozumiemy, że jest XXI wiek i chcesz, aby Twoje filmy były w wysokiej rozdzielczości, ale Netflix nie współpracuje. Pierwszą rzeczą, którą chcesz sprawdzić, jest plan, który masz. Podstawowy plan Netflix nie obsługuje przesyłania strumieniowego w jakości HD, ale pozostałe plany tak.

Potrzebujesz także urządzenia — czy to telewizora, monitora komputerowego, tabletu czy telefonu komórkowego — zdolnego do dostarczania wideo HD. Jeśli korzystasz z telewizora lub komputera, upewnij się, że używane porty i kable są przeznaczone do obsługi HD, ponieważ nie wszystkie z nich są. Wreszcie, przesyłanie strumieniowe treści HD wymaga większej przepustowości, więc potrzebujesz silnego połączenia internetowego.

Jeśli wszystkie te rzeczy są na swoim miejscu, a nadal masz problemy, problem może leżeć w ustawieniach. Jeśli korzystasz z telefonu, tabletu lub komputera, upewnij się, że ustawienia zezwalają na jakość HD. Zajrzyj do sekcji Profil i kontrola rodzicielska w ustawieniach konta, aby sprawdzić, czy są włączone jakiekolwiek ograniczenia danych. Będziesz chciał ustawić użycie danych na Średnie lub Wysokie, ale pamiętaj, że dodatkowe użycie danych może wiązać się z dodatkowymi kosztami. Twoja przeglądarka prawdopodobnie ogranicza również jakość obrazu. To dlatego, że przeglądarki takie jak Chrome i Firefox używają oprogramowania do ochrony właścicieli treści, co ogranicza odtwarzanie do 720p. Aby uzyskać jakość HD, użyj przeglądarki Microsoft Edge lub oficjalnej aplikacji Netflix.

Tęsknisz za funkcjami specjalnymi?

Nawet gdy wszystkie ustawienia i preferencje są ustawione dokładnie tak, jak lubisz, nadal istnieją pewne rzeczy, których przesyłanie strumieniowe po prostu nie może (lub z jakiegoś powodu nie chce) replikować na nośnikach fizycznych. Zdobycie nowej taśmy lub płyty DVD oznaczało uzyskanie ulubionego filmu wraz z szeregiem dodatkowych treści.

Po ponownym obejrzeniu ulubionego filmu możesz żyć w tym wszechświecie trochę dłużej dzięki usuniętym scenom, funkcjom zakulisowym, tworzeniu segmentów, zwiastunów, teledysków, animacji i nie tylko. Prawie wszystko to zostało utracone podczas przejścia na technologię cyfrową, ale Netflix ma również na to rozwiązanie.

Ci z nas, którzy są wystarczająco starsi, aby pamiętać, wiedzą, że Netflix specjalizował się w fizycznych nośnikach, dostarczanych bezpośrednio do Twojej skrzynki pocztowej. Pomimo przesunięcia punktu ciężkości w kierunku przesyłania strumieniowego, ich fizyczne ramię medialne nadal istnieje i chętnie wysyła do Ciebie płyty DVD i Blu-ray. Nie tylko możesz uzyskać dodatkowe funkcje, których ci brakuje, ale możesz także oglądać filmy, które nie są nigdzie przesyłane strumieniowo.

Dodaj komentarz