Prywatyzacja eksploracji kosmosu?

kosmos
Neil deGrasse Tyson przez pewien czas uważał, że to iluzja, że ​​SpaceX lub jakakolwiek inna firma w branży dokona ostatecznego ataku na pogranicze, ponieważ firma była po prostu zbyt droga. W końcu eksploracja kosmosu jest droga, bardzo niebezpieczna i jest sprzeczna z każdym z konwencjonalnych modeli biznesowych potrzebnych do zarabiania pieniędzy. Tyson uważa, że ​​prywatna firma będzie musiała zostać uzupełniona przez dużych graczy, takich jak NASA, a nawet całe narody o znacznie większych oczekiwaniach zwrotu z inwestycji, mówi The Verge.

Astrofizyk zwraca uwagę, że pierwsza wyprawa na Księżyc w latach 60. była motywowana militarną potrzebą pokonania Rosjan, a nie czysto naukowym osiągnięciem. Pomyślał, że może ludzkość potrzebuje innego wydarzenia, jakiegoś bodźca, aby ponownie rozpocząć eksplorację kosmosu. Uważa jednak, że to, co robią globalni miliarderzy, tacy jak Musk, Bezos i Branson, ma wielką wartość, ponieważ są bardzo skupieni na rozwoju podróży kosmicznych.

Prywatne firmy kosmiczne powinny dostarczać artykuły spożywcze i zabierać nas na ekscytujące przejażdżki.

Turystyka kosmiczna i „przynoszenie zakupów” na Międzynarodową Stację Kosmiczną to nie to samo, co eksploracja kosmosu. Używając swojego układu słonecznego jako analogii do Ziemi, Tyson powiedział słuchaczom CBS This Morning, że dla porównania, stacja kosmiczna znajduje się tylko 3/8 cala nad powierzchnią Ziemi, która jest nieco wyższa, 250 mil nad poziomem morza. Prywatne firmy, takie jak SpaceX, Blue Origin i Virgin Galactic, nawet nie zabierają pasażerów w górę ani nie zatrzymują się na tak długo. Ponownie, ponieważ podróże kosmiczne są zarówno drogie, jak i niebezpieczne, uważa, że ​​transport ludzi i zasobów na Marsa będzie znacznie bardziej skomplikowany i czasochłonny.

Jednak te prywatne firmy czynią przestrzeń kosmiczną tańszą i bardziej dostępną, tworząc rakiety wielokrotnego użytku i systemy dostarczania, które ostatecznie zmniejszą koszty podróży i miejmy nadzieję, że eksploracja kosmosu.

Tyson wierzy, że kosmos jest dla każdego i że podróże powinny zacząć się dziesiątki lat temu. Przyznaje jednak, że NASA powinna skupić się na eksploracji głębokiego kosmosu – w rzeczywistości posuwając się do przodu – (poprzez „CBS This Morning”). Jednocześnie prywatne firmy powinny nadal promować komercyjne podróże kosmiczne i regularnie dostarczać Uber Eats na ISS.

Dodaj komentarz